معبد زیبای کک لوک سی در پنانگ

پنانگ مالزی مملو از زیبائی ها و شگفتی هاست و به این واسطه سالانه گردشگران بسیاری را در قالب تور مالزی به سوی خود جذب می کند . این شهر دارای معابد متعددی است که در میان آن ها معبد زیبای کک لوک سی در پنانگ (Kek Lok Si Temple Penang) از دیگر موارد مشهورتر بوده و زیبائی های چشم نوازی برای ارائه دارد برای آشنایی بیشتر با این مکان با سفر آفرین همراه باشید .


درباره معبد کک لوک سی پنانگ

در کشورهای جنوب شرقی آسیا معابد جزئی از دیدنی های جذاب به شمار می آیند و سالانه بازدید کنندگان بسیاری دارند معبد زیبای کک لوک سی در پنانگ مالزی از جمله این معابد است که با زیبائی های چشمگیر از برترین ها در قاره کهن به شمار می آید . معبد کک لوک سی یک معبد بزرگ بودائی است که در بالای تپه واقع شده و از اغلب نقاط شهر قابل مشاهده است و همچنین چشم اندازهایی زیبا از شهر پنانگ ارائه می دهد این معبد که از جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می آید با نام معبد سوپريم بليس نیز شناخته می شود و مکانی مناسب و ایده آل برای عبادت و بازیابی آرامش برای بودائیان می باشد همچنین با بخش های جذاب و چشم نواز و داشتن زیبائی و معماری فوق العاده از دیگر معابد منطقه معروف تر است و بازدید کننده بسیاری را به سوی خود جذب می کند .


اطلاعاتی در مورد معبد کک لوک سی در پنانگ

معبد زیبای کک لوک سی در پنانگ در منطقه ایار آیتار واقع شده و از جمله برترین جاذبه های گردشگری پنانگ محسوب می گردد عملیات ساخت این معبد شگفت انگیز در سال 1930 میلادی به اتمام رسید و از آن پس به مکانی برای عبادت بودائیان سراسر جهان تبدیل شد و در حال حاضر عبادتگاه بیش از 10 هزار بودایی می باشد در واقع الهام بخش ساخت و شکل گیری کک لوک سی را می توان کاهنان و راهبان معبد خدای رحمت در خیابان پیت دانست . پایین ساختمان معبد به سبک خانه های هشت ضلعی چینی ساخته شده و در طبقه های بالاتر، سبک آن به تایلندی و تاج آن به طراحی برمه تغییر می کند در واقع باید گفت معماری این ساختمان و بنای زیبا که تلفیقی از فرهنگ های مختلف است جذاب ترین بخش این معبد است .



بتکده راما با 10 هزار مجسمه بودای برنزی و مرمر سفید ، یک مجسمه 30 متری برنزی از کوان یین الهه رحمت ، سالن ها و گالری های متعدد ، نمازخانه ها ، بتکده ها ، باغ های زیبا ، ستون های حکاکی شده ، برج های ناقوس و يک حوضچه پر از لاک پشت از جمله بخش های مختلف معبد کک لوک سی مالزی هستند که برای هر بیننده ای می توانند جذاب باشند . در میان افراد محلی و به زبان خود آن ها این معبد Penang Hokkien به معنای «معبد سعادت عالی» نامیده می گردد و در واقع بلندترین معبد در آسیای جنوبی است .



بهترین زمان برای بازدید از این معبد ، در زمان جشن سال نوی چینی است که در این زمان معبد را با هزاران ریسه و فانوس زیبا تزئین می کنند البته در سایر اوقات سال نیز چیزهای زیادی برای تماشا وجود دارد . جالب است بدانید که کک لوک سی سالانه میزبان بسیاری از جشنواره ها و رویدادهای مهم شهر پنانگ می باشد و در این زمان ها مملو از گردشگران و مسافرانی است که با تور مالزی همراه شده اند . شما نیز اگر به مالزی و پنانگ سفر کردید حتما بازدید از این معبد زیبا را در برنامه خود قرار دهید .



مقالات مرتبط
پنانگ، جزیره ی شگفتی ها

پنانگ، جزیره ی شگفتی ها

مشاهده

پنانگ، جزیره ی شگفتی ها

پنانگ، جزیره ی شگفتی هاست. سواحل ماسه ای طلایی، نخل های لاغر و بلند، جنگل های استوایی، حیوانات، پرنده ها و میوه های جورواجورش، همه و همه کنار هم قرار گرفته اند که مروارید مشرق زمین را بسازند.

مالزی نیرومند و یک‌پارچه

مالزی نیرومند و یک‌پارچه

مشاهده

مالزی نیرومند و یک‌پارچه

یکی از زیباترین کشورهای ساحلی دنیا...

کلیساهای شگفت انگیز مالزی

کلیساهای شگفت انگیز مالزی

مشاهده

کلیساهای شگفت انگیز مالزی

کلیسا به اجتماع انسان‌ها در یک مکان که گرد هم جمع شده‌اند؛ و عقاید مذهب مشترکی دارند، در اصطلاح به مکان عبادت مسیحیان کلیسا گفته می شود،اغلب ساختمان آن ها با معماری خاص با سبک سیاق آن منطقه ساخته می شود...که در هر کشور ها متفاوت است.

تجربه  لذت بخش بالن سواری مالزی

تجربه لذت بخش بالن سواری مالزی

مشاهده

تجربه لذت بخش بالن سواری مالزی

تجربیاتی که سفر به مالزی را لذت بخش می کند بالن سواری بر فراز رودخانه پوتراجایا، توری مهیج و غرق در نور و رنگ بسیار عالی می باشد.

موزه اسباب بازی در پنانگ مالزی

موزه اسباب بازی در پنانگ مالزی

مشاهده

موزه اسباب بازی در پنانگ مالزی

پنانگ جزیره ای است که طیف گسترده ای از تفریحات متنوع ، سواحل زیبا ، معابد ، جنگل های گرمسیری همراه با پوشش گیاهی غنی و امکانات گردشگری را برای مسافران فراهم و یک محیط ایده آل برای استراحت و گردش آنان مهیا نموده است . این جزیره که در شمال غربی مالزی واقع شده جاذبه های متنوعی برای بازدید دارد و به دلیل زیبائی هایی که در خود جای داده به مروارید شرق شهرت یافته است . در سواحل این جزیره امکانات لازم برای ورزش های آبی تعبیه شده و هتل های متعددی برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است با انتخاب پنانگ به عنوان مقصد سفر می توان چند روز رویایی را سپری کرد .